Veelgestelde vragen2018-09-23T11:01:21+00:00

Veelgestelde Vragen

Heeft u een vraag over uw bestelling, product of garantie. Wij hebben de meest voorkomende vragen hieronder voor u beantwoord.

Uw vraag niet gevonden?

U kunt ons bereiken 7 dagen per week van 8.00 tot 22.00 uur.

088-1850160

Mijn Bestelling

Mijn bestelling is nog niet bezorgd

Bestelt u op werkdagen vóór 23:45 dan is uw artikel op de volgende werkdag in huis. Als artikelen een langere levertijd hebben dan 2 werkdagen, dan stellen wij u hiervan op de hoogte. U kunt de status van uw levering volgen via de verstuurde track & trace code van PostNL.

U kunt altijd contact zoeken via service@brandpreventiewinkel.nl of bellen met 088-1850160.

Ik wil mijn bestelling annuleren of wijzigen

Het annuleren en/of wijzigen van uw bestelling is kosteloos, zolang de bestelling nog niet is verstuurd. Stuur een mail naar service@brandpreventiewinkel.nl of bel met 088-1850160 zodat wij uw bestelling kunnen wijzigen.

Verzenden

Wat is de levertijd?

Bestelt u op werkdagen vóór 23:45 dan is uw artikel op de volgende werkdag in huis. Als artikelen een langere levertijd hebben dan 2 werkdagen dan stellen wij u hiervan op de hoogte. U kunt de status van uw levering volgen via de verstuurde track &trace code. U kunt altijd contact zoeken via service@brandpreventiewinkel.nl of bellen met 088-1850160.

Wat zijn de verzendkosten?

Nederland
Brandpreventiewinkel rekent € 4,95 per bestelling als verzendkosten binnen Nederland. Bij een bestelbedrag boven € 75,- zijn bij ons de verzendkosten helemaal gratis.

België
Bij bestellingen in België rekent Brandpreventiewinkel € 5,95 per bestelling als verzendkosten.

Overige landen
Bij brandpreventiewinkel kunt u op aanvraag een bestelling laten bezorgen buiten Nederland of Belgïe. Mail uw aanvraag naar service@brandpreventiewinkel.nl

Verzenden naar België

Wij verzenden veel pakketten naar België. Hierdoor hebben wij een gunstige verzendprijs t.o.v. andere webwinkels. Bij bestellingen naar België rekenen wij € 5,95 per bestelling als verzendkosten. Bij bestellingen van meer dan €75,- zijn de verzendkosten naar België gratis!

Brandpreventiewinkel verstuurt pakketten naar België met PostNL. Liever een andere bezorger? Neem dan contact met ons op.

Overige landen
Bij brandpreventiewinkel kunt u op aanvraag een bestelling laten bezorgen binnen andere landen van de EU. Mail uw aanvraag naar service@brandpreventiewinkel.nl of bel ons op +31-88-1850.160

Welke verzendpartner gebruikt Brandpreventiewinkel

Brandpreventiewinkel verstuurd standaard alle pakketten met PostNL. Grotere pakketten worden verstuurd met DPD.

Retouren

Ik wil mijn product retourneren

Wilt u de bestelling retourneren? De door u ontvangen artikelen kunt u terugsturen naar onderstaande retouradres. Voor een snelle afhadeling verzoeken wij u om het retourformulier in te vullen.

Brandpreventiewinkel stort daarna de gehele aankoopsom aan u terug, indien het product én de verpakking onbeschadigd zijn. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening.

Retouradres

Brandpreventiewinkel
Hooiweg 11
5165 NL WASPIK

Garantie

Hoe lang heb ik garantie?

Brandpreventiewinkel garandeert minimaal 2 jaar garantie op alle producten. Brandpreventiewinkel voert ook producten waarbij de garantietermijn langer is dan 2 jaar. Deze garantietermijnen staan vermeld bij de betreffende productomschrijving.

Mijn product werkt niet zoals het hoort. Wat moet ik doen?

Vervelend dat uw product niet goed werkt. Dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben. Als u ons wil laten weten wat er aan de hand is, dan vinden we altijd een oplossing. Mailen kan naar service@brandpreventiewinkel.nl.

U kunt ons ook bellen op 088-1850.160

Betalen

Betaalmogelijkheden

Bij Brandpreventiewinkel kunt u betalen met alle gangbare en veilige betaalmethoden. U kunt bij ons betalen met:

  • iDeal
  • Billink (achteraf betalen)
  • Creditcard
  • PayPal
  • Bancontact/Mr.Cash (België)
  • Sofort
  • KBC/CBC Betaalknop
  • Overboeken

Brandpreventiewinkel heeft als betaalpartner Mollie BV. Mollie is de grootste betaalprovider van Nederland.

Kan ik achteraf betalen?

Ja, bij Brandpreventiewinkel kunt u achteraf betalen met onze partner Billink. Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u van hen een factuur. U kunt dan binnen 14 dagen betalen voor uw bestelling.

Voor deze dienst vragen wij éénmalig een bijdrage van €0,99.

Ik wil graag overboeken. Hoe werkt dat?

Als u uw bestelling vooruit wil overboeken kiest u in het betaalvak voor “overboeking”. Er opent zich dan een nieuw veld met alle gegevens onze betaalpartner Mollie.

U kunt het bedrag overmaken naar:

NL53 ABNA 0627535577. Let op dat u het juiste betaalkenmerkgebruikt.

Uw betaling wordt verwerkt (dit kan 1 tot 2 dagen duren, afhankelijk van uw bank) en uw bestelling wordt daarna direct verstuurd.

Hoe snel word ik terugbetaald bij annuleren of retourneren?

Als u een product hebt teruggestuurd naar Brandpreventiewinkel betalen wij u het aankoopbedrag, inclusief de verzendkosten binnen 14 dagen terug op uw rekening.

Producten

Mijn rookmelder piept of geeft alarm. Wat moet ik doen?

Rookmelder geeft korte piep
Als uw rookmelder een continue korte piep laat horen, zijn waarschijnlijk uw batterijen leeg. Vervang de batterijen. Het kan ook zijn dat de backup batterij leeg is.

Rookmelder geeft alarm
Geeft de melder echt een hard alarm (85dB) zonder enige aanleiding? Uw melder is dan waarschijnlijk niet kapot, want rookmelders geven nooit ‘zomaar’ alarm. Waarschijnlijk is uw rookmelder vies is door stof of is er een vliegje o.i.d. ingekropen. Plaats dan de stofzuiger even bij de melder om het stof eruit te zuigen of gebruik perslucht om de rookkamer schoon te plaatsen.

Onderhoud
Een rookmelder heeft onderhoud nodig. Ga eens per maand met de stofzuiger erlangs om zo valse alarmen te voorkomen.

Heeft u een melder van Alecto? Bel dan de service afdeling van Hesdo (fabrikant Alecto) :  073-6411 355

Mijn koolmonoxidemelder piept of geeft alarm. Wat moet ik doen?

Koolmonoxidemelder geeft korte piep
Als uw Co-melder een continue korte piep laat horen, zijn waarschijnlijk uw batterijen leeg. Vervang de batterijen. Het kan ook zijn dat de backup batterij leeg is.

Koolmonoxidemelder geeft alarm
Geeft de melder echt een hard alarm (85dB)? Dan is er waarschijnlijk een hoeveelheid koolmonoxide in uw ruimte gemeten. Een koolmonoxidemelder geeft namelijk (bijna) nooit zomaar een hard alarm omdat deze een electrochemische sensor heeft (in tegenstelling tot een rookmelder, die een optische sensor heeft).

Vaak is er dan iets mis. Zet alle ramen van de ruimte open, verlaat de ruimte en bel direct de brandweer!

Firex KF20R geeft piep na paar dagen

De Firex KF20R heeft een oplaadbare lithium backup accu (in tegenstelling tot de KF20). Deze accu heeft óók voeding nodig van het lichtnet, anders loop deze leeg binnen een paar dagen en geeft de KF20R een piep.

Hoe op te lossen?
U heeft aan de meegeleverde kabel 4 stekkerpunten zitten. Deze moeten alle 4 aangesloten zijn, anders krijgt de accu geen voeding en is deze na een paar dagen leeg en geeft een signaal (zie handleiding). De KF20 – zonder R –  heeft 3 draden, want deze heeft geen oplaadbare accu. Als u de draden verbindt, lost dit euvel zich vanzelf op.
Mocht u hierna nog problemen ondervinden, neem dan contact met ons op.

Ik ben de handleiding kwijt

Bij Brandpreventiewinkel.nl zijn bijna alle handleidingen downloadbaar. U vindt ze bij uw product.

Handleiding niet downloadbaar? U kunt contact met ons opnemen, wij emailen wij u de handleiding.

Het koppelen van de Alecto SA-43 / SA-41 lukt niet

In sommige gevallen kan het lastig zijn om de SA 41 te koppelen.

Wat bijna altijd helpt is om de hust-stand niet te activeren. Als u namelijk de button kort indrukt, dan gaat de melder in een 10 minuten hush-stand waardoor de melders niet afgaat. Dit staat in de handleiding die u hier kunt downloaden:

Handleiding SA-43/SA- 41 downloaden

Komt u er hierna nog niet uit, dan kunt u contact opnemen met de Alecto service lijn. 073 641 1355 of mail naar service@alecto.nl

Ik zoek een opvolger voor de Fyrnetics 223/9hi

De opvolger van deze melder is de KF20 van Firex.

Helaas past hier de grondplaat en de stekker niet 1 op 1. De grondplaat kunt u wel eenvoudig monteren met de meegeleverde schroeven in de bestaande gaten van uw plafond. De plaat is alleen iets kleiner. De kabel kunt u eenvoudig vervangen door  de draden opnieuw te verbinden met bv. een kroonsteen.

Zet wel de stroom af bij het wisselen van de rookmelder!

Mijn vraag staat er niet bij

Geen probleem. U kunt 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 contact openen met onze klantenservice. Wij helpen u graag!

T 088-1850.160

of mail naar service@brandpreventiewinkel.nl

All search results
X